Recenze reklamního letáku

Autor: Michael <michael(at)vevetecky.cz>, Téma: Ostatní texty, Vydáno dne: 03. 02. 2009

Jistě, mnoho lidí namítne, že recenze je spíše doporučením, zda koupit či nekoupit knihu aj., jenže já nemohu odolat napsat své postřehy k prospektu, kterým mám zakrytý pracovní stůl.

Donedávna jsem se domníval, že reklamní tiskoviny zpracovávají profesionálové, aby přesvědčili lidi k nakupování, a jediným klamem je cena – tedy větší číslice vzbuzují dojem větší výhodnosti bez ohledu na skutečnou cenu.

Když mám však na očích stále rozložené prospekty hobby marketu, nestačím se divit.
Třeba papírové krabice, najdete je v oddělení... železářství.
A přestože je na nich vyobrazen stěhovací vůz, jsou určeny “pro uSKLADnění a SKLADování”. Nemělo tam stát pro – uskladnění a stěhování - než dvakrát totéž?
Dále: nekupte kompresor za 6.990 kč, když k němu dostanete nářadí v hodnotě 8.000 kč! To se ptám, jakou hodnotu má ve skutečnosti příslušenství, jestliže ho dávají zdarma (ale jinak se nestydí prodávat za 8.000 kč)?
A obdobně: zaujala vás nabídka svářečky, která má výrazné upozornění “v kufru” a “včetně kompletní výbavy”? Nezapomeňte si přečíst drobnější popisky se závorkou “určeno pro regulaci sváření nerezů, mědi, niklu apod. (SE ZVLÁŠTNÍM PŘÍSLUŠENSTVÍM)”. Nejenže očekávaná kompletní výbava neobsahuje ani svářecí brýle, ale pro úplnou funkci zařízení si musíte dokoupit příslušenství. Přeložit z newspeaku ono včetně kompletní výbavy si máte: nemusíš dokupovat všechno.

Ostatní už je nečitelné, ovšem i toto je dostačující. Nabídky pro mě bývaly zdrojem informací o nových výrobcích a neznámých technologiích, ale nyní se staly luštěnkou – najdi pět logických nesmyslů.